Acquisition – Akvizíció
Akvizíciónak hívjuk az internet marketingben azt, amikor internetes csatornákon történik az ügyfélszerzés, azaz egy látogatóból minősített megkeresés, üzleti lehetőség vagy vásárló lesz. Akkor beszélünk akvizícióról, hogy ha például az érdeklődő az árajánlat kérése (konverzió) után a megrendelést is elküldi.
Acquisition cost – Akvizíciós költség
A látogatói vagy vásárlói akvizíciós költséget úgy kapjuk meg, hogy a marketing kampány teljes költségét elosztjuk a látogatók vagy vásárlók számával. Az akvizíciós költségek monitoringja kattintás alapú, PPC (Pay-per-click) reklámmal hatékonyan megvalósítható.
Affiliate marketing – Társoldali marketing
Termékünk, szolgáltatásunk promotálása a honlapunk partner oldalain.
AJAX (Asyncronous JavaScript And XML) – Aszinkron JavaScript és XML
Modern böngésző központú programozási technika, amely a weboldal újratöltődése nélkül biztosítja az oldal tartalmának frissítését.
Algoritmus
Matematikai képlet, amely alapján a keresők a tartalmat rangsorolják a megadott kulcsszót figyelembe véve. Ismerje meg a keresők működési mechanizmusát!
AOV (Average Order Value) – Átlagos rendelési érték
A rendelések mérésére szolgáló mutató, amely megmutatja egy rendelésnek az átlagos értékét egy adott időn belül. Képlettel leírva: összes rendelés együttes értéke / rendelések száma.
Backlink – Visszamutató hivatkozás – Bejövő hivatkozás
Egy bármilyen külső weboldalról egy adott weboldalra mutató hivatkozás. Ezt inbound linknek (bejövő hivatkozásnak) is hívják. Az oldalra mutató külső linkek számát linkmarketinggel növelhetjük.
Ban – Delisting – Kitiltott weboldal
A keresők indexelt oldalaik közül kitiltják azokat, melyek spamesek vagy megszegtek valamilyen előírást. Ezeket a weboldalakat a keresőkön keresztül nem lehet elérni, csak úgy ha közvetlenül beírjuk címüket a böngészőbe.
Banner – Reklámcsík
Az internetes reklámeszközök legidősebbike. Eredetileg az oldal tetején megjelenő vízszintesen elnyújtott téglalap alakú grafikát és szöveget tartalmazó kép, amire kattintva a látogató a hirdető oldalára jut. A bannerek fizetése történhet CPC és CPM alapon is, tehát fizethetünk kattintás vagy megjelenítés után is.
Banner blindness – Banner vakság
A banner blindness egy felhasználói beidegződés, amely többnyire tapasztalt felhasználókra jellemző, akik automatikusan kizárják figyelmükből a banner hirdetéseket. A banner vakság lehet az alacsony banner átkattintási rátának az egyik oka.
Behavioural Targeting – Viselkedés alapú célzás
Hirdetések célzása a potenciális érdeklődök közös jellemzői alapján. A weben feltérképezhető mozgások és akciók alapján célozzuk a reklámok megjelenítését, a kor, nem, foglalkozás figyelembe vétele helyett. Például horgászati eszközöket horgászattal foglalkozó oldalakon hirdetünk. A Google AdWords kampány esetében ezt az oldalra célzott hirdetés biztosítja.
Benchmark Report – Teljesítményértékelés
Általánosságban: bizonyos adatok korábbi adatokkal történő összevetése, hogy üzleti kezdeményezésünkről minél hitelesebb képet kaphassunk. Keresőoptimalizálásnál: például bizonyos kulcsszavakra megvizsgáljuk a weboldal pozícióját a keresőkben, majd a vizsgálatot az idő előrehaladtával újra elvégezzük, és az eredményeket összehasonlítjuk. Ezáltal a konverzió teljes folyamatát nyomon követjük, elemezzük.
Bid – Ajánlati licit
A licit ajánlat az az összeg, amit egy kulcsszóért maximum fizetni kívánunk egy PPC alapon működő rendszerben.
Bookmarks (favourites) – Könyvjelzők (kedvencek)
A gyakran látogatott weboldalakhoz a böngészőprogramban könyvjelzőket rendelhetünk, így később egyszerűen visszatérhetünk kedvenc webhelyeinkre, anélkül, hogy szükséges lenne azok újbóli megkeresése vagy beírása. Ahhoz, hogy egy weblap tetszőleges aloldala könyvjelzőként tárolható legyen, előfeltétel, hogy a weblap linkjei felhasználó-, és ezáltal keresőbarátok legyenek, és az oldal ne tartalmazzon olyan speciális elemeket, mint például a keretek (frame), amelyek nagy mértékben gátolják a könyvjelzők tárolását; ilyenkor csak a főoldalt lehet elraktározni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.