Keyword density – Kulcsszó sűrűség
A kulcsszó sűrűség egy olyan mértékegység, amely megmutatja, hogy egy adott weboldal adott kulcsszava milyen gyakorisággal fordul elő a tartalomban.
Keyword phrase, search term – Kulcsszó, kereső kifejezés
A keresőfelületen megadott szöveges kifejezések, amelyekkel a kívánt tartalomra keresünk rá. Kulcsszavaknak tekinthetők a weblap szöveges tartalmának bizonyos részei is, ha szeretnénk, hogy azokon keresztül a látogatók az oldalunkra találjon. Amennyiben szeretné tudni, hogy mik az Ön kulcsszavai,
Keyword meta tag – Kulcsszó meta elem
Egy speciális keyword meta elemben soroljuk fel azokat a kulcsszavakat, amelyek a weboldal tartalmával összefüggésbe hozhatók. Korábban a weboldalak rangsorolásánál a keresők figyelembe vették ezeket a meta tageket, de a sok visszaélés miatt manapság szinte egyáltalán nem számítanak a keresők algoritmusában. Használjuk inkább sorvezetőnek: ezekre a kulcsszavakra szeretnénk, hogy a weboldalunk megtalálható legyen.
Keyword spam – Kulcsszó spam
Nem releváns kulcsszavak túlzott mértékű használata egy oldalon (a meta tagekben, linkek neveiben vagy egyszerűen a tartalomban).
Közvetlen forgalom
Azok által a látogatók által generált forgalom, akik úgy jutnak a weboldalra, hogy beírják az weboldal címét, azaz az url-t. A közvetlen látogatók jellemzően úgy jutnak el a weboldalra, hogy már jártak ott korábban, vagy ajánlották nekik, vagy akár offline forrásból ismerik a címét. A közvetlen forgalom magas a márkaoldalaknál, amelyek domain neve ismert, ezért nem kell rákeresniük a látogatóknak, hogy megtalálják.
Lead – Ügyfél megkeresés
Leadnek, azaz ügyfél megkeresésnek hívjuk, amikor a potenciális vásárló elküldi nekünk kapcsolatteremtési adatait, illetve valamilyen módon kezdeményezi a kapcsolat felvételét. Számos cég az internetes megjelenést nem elsősorban termékeladásra használja, hanem ügyfél megkeresések (lead) generálására, amelyek később üzleti lehetőségekké konvertálhatók.
Landing page – Érkezési oldal, céloldal
A honlap azon aloldala, amely fizetett hirdetések mutatnak, vagyis ezen az aloldalon "landolunk", erre az oldalra érkezünk, amennyiben rákattintunk a hirdetésre. Néha tévesen ad page-nek is nevezik, de a két fogalom nem szinonimája egymásnak. A landing page a weboldal fontos része, hiszen a legtöbb felhasználó ezzel az oldallal találkozik először. A hatékony érkezési oldallal szemben támasztott három alapvető feltétel: releváns és eredeti tartalom, átláthatóság és navigálhatóság.
Link/Hyperlink – Hivatkozás vagy hiperhivatkozás
A hivatkozás egy weboldalra vagy annak aloldalára vagy az aloldal egy adott pozíciójára mutató hivatkozás. Linkek segítségével lehet navigálni egy weboldal aloldalai között is. Szintén ezeken keresztül térképezik fel az oldalunkat a keresők, így a belső hivatkozások jó szervezése, kialakítása a látogatók útbaigazításán túl a kereső robotok számára is rendkívül fontos. A linkeket megkülönböztetjük aszerint, hogy külső linkek (backlink) vagy belső linkek (oldalon belüli navigáció).
Linkable content – Gyakran hivatkozott tartalom
Olyan érdekes és minőségi weboldal tartalmak, amelyekre más weboldalak gyakran hivatkoznak. Amennyiben sikerül ilyen érdekes tartalmat készíteni weboldalunkra, a látogatók várhatóan elkezdenek hivatkozni rá, ami nagyban segíthet a kereső motorokban történő pozícióink javításában.
Link/Anchor text – Hivatkozás/horgony szövege
A hivatkozás szövegét látja a felhasználó böngészés közben, amikor a hivatkozásra kattint. A keresők figyelembe veszik a hivatkozás szövegeket a weboldalak rangsorolásánál, hiszen itt is a relevancia számít, esetünkben hogy az adott tartalomhoz releváns-e a hivatkozás szövege. Ezért érdemes a hivatkozás szövegekbe releváns kulcsszavakat elhelyeznünk az egyszerű "kattints ide" szöveg helyett.
Long Tail Keywords – Több szóból álló kulcsszavak
Keresési kifejezések, amelyek legalább három szóból állnak. Ezek a kulcsszavak sokkal célzottabb keresést eredményeznek, mint az egy-két szóból álló kereső kifejezések. Kevesebb találatot generálnak a keresőkben, mert specifikusak. Például ha pontosan tudjuk, hogy milyen légkondicionáló berendezést akarunk vásárolni, akkor érdemes több szóból álló kifejezést beírni a keresőmezőbe – márka, típus, egyéb azonosító adatok –, ezáltal csak olyan oldalakat, hirdetéseket kapunk, amelyek az általunk keresett termékről szólnak.
Mass submission – Tömeges hozzáadás
Olyan szolgáltatás, amelynek keretében több weboldalt és a hozzá tartozó adatokat több száz vagy akár ezer katalógusba webkeresőbe regisztrál a program.
Media buyer – Médiavásárló
Reklám- vagy médiaügynökségek szakembere, aki a kampányok során felhasználandó optimális médiafelületek kiválasztásáért és megvásárlásáért felelős. Tágabb értelemben magában foglalhatja a keresőkben megjelenő hirdetés vásárlását is.
Meta tag – Meta elem
A weboldalak forráskódjának egy speciális szelete, amely az oldalról szolgáltat bővebb információt. Ide tartoznak a honlap releváns kulcsszavai, a honlap tömör leírása, a honlap által alkalmazott karakterkódolás, a honlapot készítők névjegyei stb. A meta tagek használata nem kötelező, azonban meglétükkel pontosabb információhoz juthatnak a keresőrobotok a weblap tartalmát illetően, a böngészőprogramok pedig helyesebben tudják megjeleníteni a honlapot. A helyes karakterkód megadásával elkerülhetők a hullámos és kalapos ékezetek. A magyar karaktereket az ISO-8859-2 (másnéven Latin2 vagy közép-európai), ill. UTF-8 karakterkódolások tartalmazzák.
Mirror site – Tükör oldal
A WebMa CMS lehetővé teszi, hogy elkészült weboldalunkat több, ún. tükörszerverre töltsük fel. Így a megfelelő hálózati eszközök konfigurálásával megvalósul rendelkezésre állás és a terhelés elosztás: az egyik kiszolgáló kiesése esetén a látogatók kiszolgálása zavartalan marad. Ilyen hálózati termék például a Cisco Global Site Selector. Amennyiben nem transzparens a tükör oldal, úgy a keresők duplikált tartalomnak tekintik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.