Conversion rate – Konverziós ráta
Azon látogatók aránya, akik ellátogatnak honlapunkra, és ott végrehajtják azokat a célokat, amiket mi üzletileg fontosnak tartunk. Ilyen cél lehet egy hírlevélre való feliratkozás, egy kapcsolatfelvétel-oldalra kattintás, egy bejelentkezési űrlapkitöltés vagy valamilyen áru, szolgáltatás megrendelése, stb, attól függően, hogy milyen weboldalról van szó. Ha példának okáért egy weboldalon a hírlevélre való feliratkozás a vizsgált esemény, és 100 látogatóból 13 feliratkozik hírlevelünkre, akkor azt mondjuk, hogy a konverziós ráta 13%. Ismerje meg a WebMa konverzió elemzési szolgáltatását!
Contextual Advertising – Site-Targeted Advertising – Tartalmi háló hirdetései
A Google vagy Yahoo tartalmi hálózatán megjelent hirdetések. Az oldalra célzott hirdetéseknél kulcsszavakat adhatunk meg vagy kiválaszthatjuk a kívánt weboldalakat. A keresőkben megjelenő hirdetésekkel ellentétben, megjelenik a digitális kameráról szóló hirdetésünk egy digitális fényképezéssel foglalkozó cikk mellett anélkül, hogy beírták volna akár a "digitális kamera" vagy más, releváns kifejezést.
Copywriting – Kreatív szövegírás
Egy weboldal, plakát vagy más marketing célú eszközön megjelenő (vagy elmondott) szöveg elkészítése, figyelembe véve a célcsoportot, hogy a lehető leghatékonyabban lehessen kommunikálni az átadandó üzenetet. Ismerje meg a WebMa copywriting ajánlatát!
CPA – Cost Per Action, PPA – Pay Per Action – Esemény alapú számlázás
Fizetési modell az online hirdetéseknél, amikor a hirdető akkor fizet, ha a hirdetésen keresztül a specifikusan meghatározott esemény (vásárlás, kapcsolatteremtő űrlap kitöltése stb.) megtörténik. A CPA árazású hirdetési program azért nagyon kedvező a hirdetőnek, mert csak akkor fizet, ha konverziót eredményez az online hirdetése.
CPC (Cost-per-click) – Egy kattintásra jutó költség
A kattintás alapú kampány összköltsége osztva az összes egyedi látogatóval. Néha szinonimaként használatos a PPC (Pay-per-click).
CPL (Cost-per-lead) – Egy ügyfél megkeresésre jutó költség
Egy ügyfél megkeresésre jutó akvizíciós költség. A hirdetési kampány összes költsége osztva a kampány eredményeként jelentkezett megkeresések számával.
CPM (Cost-per-thousand-impression) – 1000 megjelenésre jutó költség
A hirdetés 1000 megjelenésére jutó költség. Ez a mértékegység többnyire a banner hirdetések esetén használatos. Tipikusan fix áras hirdetési lehetőség, ahol az árat 1000 megjelenésre kalkulálják. Az árat rendszerint a weboldal témája befolyásolja.
Cross Channel
Többféle kommunikációs és értékesítési csatorna egyidejű használata. Például a postán kiküldött katalógusból kiválasztott terméket interneten rendeljük meg.
Cross Selling
Értékesítési technika, mely során az eladott termékhez más termékek megvételét ajánljuk.
Deep Linking – Mélylinkelés
A mélylink közvetlen utat teremt a keresőforgalom és a releváns tartalom között. A nyitóoldal kihagyásával direkt a honlap megfelelő aloldalára érkezünk. A keresőbarát url-elnevezések biztosítják, hogy a keresési eredményekről vagy a hirdetésekről mutató linkek arra az oldalra (érkezési oldal) mutassanak, amelyek a leginformatívabbak. Például egy fogászati oldalon mélylink segítségével jutunk el közvetlenül a házi fogfehérítéssel foglalkozó aloldalra, amennyiben otthoni fogfehérítési eljárást keresünk.
Description – Oldal leírás
Az oldal leírás a webkeresők kontextusában annyit jelent, hogy a leíró részben adható meg röviden és tömören a weboldal tartalmi összegzése. Ezt az 1-2 sor szöveget (maximum 320 karaktert) jelenítheti meg a webkereső a találati listában a cím és az URL között a weboldalról. A katalógusok többnyire kérik az oldal leírás külön megadását a hivatkozás felvitelekor.
DHTML – Dinamikus HTML
Olyan weboldal, amely a szerverrel való kommunikáció nélkül is meg tud újulni, változni, frissülni. Elsősorban a JavaScript technológia használatát jelenti. Keresőmarketing szempontból használata csak körültekintéssel és olyan oldalakhoz ajánlott, ahol nem szempont a keresőkön keresztüli könnyű megtalálhatóság.
DNS (Domain Name Server) – Név kiszolgáló
Minden internetre kötött számítógépnek van egy egyedi azonosítója, ez az IP (Internet Protocol) cím. Az IP-cím leginkább egy telefonszámhoz hasonlítható. Mivel elég nehéz minden telefonszámra emlékezni, ezért használják a névkiszolgálót. A DNS egy statikus hierarchiára épülő szolgáltatás, ami az emlékezést kívánja megkönnyíteni. A DNS alapján lehet beazonosítani a betűkből álló weboldalak nevét az IP címekkel. A weboldal nevének lefordítását IP címre domain feloldásnak hívják.
Dropout Rate – Megszakítások aránya
Arányszám amely megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka szakította meg az online vásárlást. Képlettel leírva: online vásárlást megszakítók / online vásárlást elkezdők.
Dynamic content – Dinamikus tartalom
A weboldal tartalma automatikusan generálódik a felhasználók weboldalon belüli műveleteinek alapján. A dinamikus tartalom meghatározott időszakonként változik, például naponta vagy minden alkalommal, ha a felhasználó betölti az oldalt. Ebben az esetben a keresőmotorok találati oldalai (organikus lista) mindig dinamikusan, a felhasználók által bevitt adatok alapján változnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.